Παρασκευή, 8 Μαΐου 2015

ΠΟΔΗΛΑΤΟ: η καλύτερη γυμναστική

Για ορισμένους η ποδηλασία είναι ένας τρόπος να έρχονται καθημερινά πιο κοντά στη φύση, το ποδήλατο εκτός από κάψιμο θερμίδων εκτινάσσει το μεταβολισμό στα ύψη και προσφέρει ψυχολογικά οφέλη αφού η βόλτα στη φύση από μόνη της είναι αναζωογονητική και αγχολυτική. Πολλοί το χρησιμοποιούν για να γνωρίζουν μέρη ανεξερεύνητα, να απολαμβάνουν τις διαδρομές στην πόλη, να ασκούν το κορμί τους. Η ποδηλασία για αυτούς είναι ανάγκη και το ποδήλατο διασκέδαση. Για κάποιους άλλους, τους περισσότερους ίσως, πάει αρκετός καιρός, από την τελευταία φορά που ήρθαν σε επαφή μαζί του. Και ίσως τώρα ήρθε η ώρα να... γνωριστούν καλύτερα.

Πού ωφελεί η ποδηλασία 
Είναι από τις πιο αποδοτικές μορφές αεροβικής άσκησης, καθώς γυμνάζει το καρδιοκυκλοφορικό και το αναπνευστικό σύστημα. Επιπλέον, αποτελεί μια από τις καλύτερες ασκήσεις, κυρίως για την ενδυνάμωση των μηρών.Παράλληλα, όμως, γυμνάζονται οι γλουτοί, οι γάμπες και οι κοιλιακοί. Η ποδηλασία αποτελεί έναν από τους καλύτερους τρόπους άθλησης και τα δύο ισχυρά πλεονεκτήματά της είναι ότι είναι αερόβια και δεν εμπεριέχει κραδασμούς (όπως στο περπάτημα και στο τρέξιμο). Για αυτούς που έχουν πρόβλημα με τα γόνατα είναι πολύ σημαντική η ρύθμιση της σέλας. Είναι πολύ συχνό σφάλμα η ρύθμιση της σε χαμηλό επίπεδο, με αποτέλεσμα να καταπονούνται τα γόνατα. Με την σέλα στο σωστό ύψος, όχι μόνο δεν καταπονούνται, αλλά αυξάνεται και η αποδοτικότητα του τετρακέφαλου μυός .

Τι ποδήλατο να επιλέξω;
Εσείς, λοιπόν, που είστε λάτρεις της εξοχής, θα χρειαστείτε ένα ποδήλατο βουνού, ένα ποδήλατο που έχει κατασκευαστεί ειδικά για ποδηλασία σε ανώμαλο έδαφος. Βέβαια, μπορείτε κάλλιστα να το χρησιμοποιήσετε και στις αστικές σας μετακινήσεις. Όσοι επιθυμείτε να κινείστε αποκλειστικά στην πόλη, στραφείτε στα ποδήλατα πόλης, τα οποία προορίζονται για αυτόν ακριβώς το σκοπό. Αν, πάλι, σας γοητεύει η ταχύτητα, η καλύτερη λύση είναι να προμηθευτείτε ένα ποδήλατο δρόμου. Να θυμάστε, όμως, ότι είναι κατάλληλο μόνο για ασφαλτοστρωμένες διαδρομές και όχι για το βουνό

Μην ξεχνάτε:
-Φοράτε πάντα το ειδικό κράνος ποδηλασίας. Είναι απαραίτητο για την προσωπική σας ασφάλεια. Επίσης, απαραίτητα είναι τα αθλητικά παπούτσια και τα ειδικά σορτς, τα οποία εφαρμόζουν καλύτερα και προστατεύουν το δέρμα στο εσωτερικό των μηρών.
-Όταν θέλετε να σταματάτε, για μεγαλύτερη ασφάλεια, να χρησιμοποιείτε και τα δύο φρένα.
-Έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκάλι νερό (ιδανικά, στην ειδική θήκη που διαθέτει το ποδήλατό σας).
-Αρχικά εξοικειωθείτε με το ποδήλατό σας και ύστερα, σταδιακά, δοκιμαστείτε σε δυσκολότερες διαδρομές.
-Τα χέρια σας, προκειμένου να απορροφούν τους κραδασμούς, πρέπει να λυγίζουν. Μην τεντώνετε, λοιπόν, και μη σφίγγετε τους αγκώνες σας. (Το ίδιο ισχύει και για τα γόνατα.)
-Ρυθμίστε τη σέλα έτσι ώστε κατά την πενταλιά να μην τεντώνει εντελώς το πόδι.
-Οι φτέρνες δεν πρέπει να ακουμπούν ποτέ στα πεντάλ.
-Μην κάνετε ποδήλατο με γυμνά πόδια.
-Αποφύγετε τη δημιουργία «καμπούρας» στην πλάτη.
-Κρατήστε το σώμα σας σχετικά όρθιο και μην γέρνετε προς τα μπρος ή προς τα πίσω.
-Μην βάζετε μεγάλη αντίσταση – προτιμήστε τη μεγαλύτερη διάρκεια
Η ποδηλασία είναι μία πραγματικά αναζωογονητική εμπειρία και ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους αερόβιας άθλησης για όλες τις ηλικίες και για κάθε επίπεδο φυσικής κατάστασης. Δεν απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες, είναι απολύτως κατάλληλη ακόμα και για άτομα με προβλήματα υγείας, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για σκοπούς αποκατάστασης τραυματισμών όπως και για την άσκηση ηλικωμένων ατόμων. Και το πιο σημαντικό είναι ότι δεν ωφελεί μόνο το σώμα αλλά και την τσέπη μας, με το χαμηλό κόστος συντήρησής του, τη μη κατανάλωση καύσιμων, την απουσία φορολογίας , την ευελιξία του μέσα στην πόλη και κυρίως τη μη επιβάρυνση της φύσης.
Έτοιμοι λοιπον....για βόλτες με το ποδήλατο...!!!
 ΠΗΓΗ:athlisis.gr

                                       ΒΙΝΤΕΟ: Το ποδήλατο και τα  μυστικά για βόλτες με ασφάλεια

                 


                          Η ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ ΣΤΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  

Περιλαμβάνει 3 κατηγορίες, την Ποδηλασία Δρόμου, την Ποδηλασία πίστας και την Ορεινή ποδηλασία. Συγκεκριμένα: Η Ποδηλασία δρόμου θεωρείται ως το κορυφαίο αγώνισμα ποδηλασίας. Διεξάγεται σε δημόσιους δρόμους και οι διαδρομές περιλαμβάνουν ανωφέρειες, κατωφέρειες, τμήματα ευθείας καθώς και τεχνικά κομμάτια με στροφές. 
Η ποδηλασία πίστας είναι πιο εξειδικευμένη και πιο σύνθετη από τα υπόλοιπα αγωνίσματα. Περιλαμβάνουν αγωνίσματα μικρών, μεσαίων αλλά και μεγάλων αποστάσεων, όπου η ταχύτητα, η αντοχή και η τακτική είναι σημαντικοί παράγοντες για την κατάκτηση της νίκης.Το αγώνισμα της Ορεινής ποδηλασίας ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας 1970 στην Αμερική, ως είδος διασκέδασης και αναψυχής. Σε σύντομο χρονικό διάστημα μετατράπηκε σε ένα από τα συναρπαστικότερα αγωνίσματα παγκοσμίως, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν επαγγελματικές ομάδες.


                                               ==============================