Κυριακή, 11 Ιανουαρίου 2015

3 πράγματα που βελτιώνουν την απόδοση των μαθητών στο σχολείο:

         Δείτε πρώτα ένα βίντεο
   
          


1) Τo  πρωϊνό  βοηθάει στην καλύτερη μνήμη.

Η ευεργετική επίδραση της λήψης πρωϊνού στη σχολική απόδοση είναι πλέον αποδεδειγμένη. Η συστηματική λήψη του σχετίζεται, με πιο επαρκή πρόσληψη βιταμινών και μετάλλων και με καλύτερο έλεγχο του βάρους. Ειδικότερα όμως, βοηθά τα παιδιά να έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο, μεγαλύτερη ικανότητα μάθησης και μνήμης, να συμμετέχουν περισσότερο στην τάξη αλλά και να έχουν καλύτερη συγκέντρωση. Μάλιστα, ένα ισορροπημένο και πλήρες πρωϊνό φαίνεται να βοηθά ιδιαίτερα σε μαθήματα όπως είναι τα μαθηματικά που χρειάζεται πολύπλοκη σκέψη και πράξεις. Συν τοις άλλοις, ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωϊνό χτίζει γερό ανοσοποιητικό και κατ' επέκταση λιγότερες απουσίες κατά τη σχολική χρονιά.Με λιγα λόγια θεωρείται το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας,παρ’όλα αυτά το 8 – 10% των παιδιών σχολικής ηλικίας φαίνεται να το παραλείπει εντελώς, ενώ στους εφήβους το ποσοστό αυτό φτάνει στο 30%....

2). Πρωϊνό ναι, αλλά τι είδους πρωινό;

Η πλειονότητα των μελετών αναδεικνύουν ότι πέραν από τη λήψη πρωϊνού γεύματος, αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο για την απόδοση του παιδιού στο σχολείο είναι και το είδος του . Φαίνεται, λοιπόν, ότι τα παιδιά που γεμίζουν τις αποθήκες τους το πρωί με σύνθετους υδατάνθρακες και πρωτεΐνη έχουν μεγαλύτερα ψυχικά και σωματικά οφέλη τόσο στο σχολείο, όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.Ποια όμως είναι τα συστατικά ενός πρωινού για "γερά μυαλά"; Απαραίτητο συστατικό για τη καλύτερη νοητική λειτουργία του εγκεφάλου είναι η γλυκόζη, δηλαδή πρακτικά, η κατανάλωση υδατανθράκων και κυρίως από τρόφιμα ολικής άλεσης που είναι αυξημένα σε φυτικές ίνες και κάνουν σταδιακή αύξηση της γλυκόζης.Τέτοια είναι τα δημητριακά πρωϊνού. Εκτός των άλλων, τα τρόφιμα ολικής άλεσης παρέχουν και αρκετή ποσότητα βιταμινών του συμπλέγματος Β, που είναι ο κατεξοχήν κινητήριος μοχλός των νοητικών λειτουργιών του εγκεφάλου.Η προσθήκη ξηρών καρπών ή φρούτων, συμπεριλαμβανομένων των χυμών φρούτων 100%, παρέχει ζωτικής σημασίας θρεπτικά συστατικά όπως είναι η βιταμίνη C, E . Ενώ, τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη και ασβέστιο, όπως γάλα, γιαούρτι, τυρί ή αυγό ενισχύουν περαιτέρω τη σχολική απόδοση.
Κάντε, λοιπόν, πιο ευχάριστο το πρωϊνό γεύμα των παιδιών επιλέγοντας ναι μεν δημητριακά ολικής άλεσης,αλλά με γεύσεις όπως σοκολάτα, μέλι, φουντούκι ή φρούτα και συνδυάστε τα με γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών. Αν πάλι, η λήψη πρωϊνού φαντάζει στο παιδί σας μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, μην το αφήσετε να φύγει νηστικό. Ετοιμάστε του ένα τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, τυρί, αυγό και γαλοπούλα ή εφοδιάστε το με μπάρες δημητριακών ολική άλεσης που τρώγονται εύκολα και σαν δεκατιανό.Τα παιδιά που  καταναλώνουν ένα πλήρες πρωϊνό σε καθημερινή βάση, έχουν και λιγότερες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαρα ή παχύσαρκα αργότερα.
                                 
3). Άσκηση του σώματος για.. άσκηση του μυαλού

Βάλτε το παιδί σας σε πρόγραμμα, προσπαθώντας να αυξήσει τη σωματική του δραστηριότητα.  Μάλιστα, μελέτες δείχνουν ότι ακόμα και το περπάτημα ή το ποδήλατο (πηγαίνοντας ακόμη και μόνο προς το σχολείο) βελτιώνει τη λεκτική ικανότητα.Προσπαθήστε, λοιπόν, αυτή τη χρονιά το παιδί σας να ξοδεύει λιγότερο από 2 ώρες μπροστά στον υπολογιστή ή σε ηλεκτρονικά παιχνίδια αλλά και την τηλεόραση και να αφιερώνει  1 ώρα την ημέρα (ή τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα) σε αερόβια άσκηση όπως το τρέξιμο, το ποδήλατο, σε κάποιο οργανωμένο άθλημα ή σε οποιοδήποτε άλλο σπορ.Τα παιδιά που είχαν τα υψηλότερα επίπεδα καλής φυσικής κατάστασης φάνηκε ότι είχαν επίσης πιο ινώδη και πιο συμπαγή λευκή ουσία (το δίκτυο, δηλαδή των ινών που είναι σημαντικό για την αποστολή σημάτων μεταξύ διαφορετικών περιοχών του εγκεφάλου). Προηγούμενες μελέτες  σε παιδιά έχουν δείξει ότι τα υψηλότερα επίπεδα αερόβιας κατάστασης σχετίζονται με υψηλότερα επίπεδα φαιάς ουσίας στον εγκέφαλο. Η φαιά ουσία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μνήμη και τη μάθηση.
Μία ακόμα άκρως ενδιαφέρουσα πτυχή της σχέσης σωματικής δραστηριότητας και παιδιού είναι το γεγονός ότι η άσκηση ενισχύει την πνευματική και κατ’ επέκταση τη σχολική απόδοση,γιατί έχει βρεθεί ότι μέσω πολύπλοκων μηχανισμών (αύξηση μεταφοράς οξυγόνου στον εγκέφαλο, αναγέννηση νευρώνων κ.ά.) ενισχύεται ο μεταβολισμός του εγκεφάλου,η μνήμη και η συγκέντρωση.Οι ''κακές'' ορμόνες απομακρύνονται γρηγορότερα και οι ''καλές'' ορμόνες (νευροδιαβιβαστές) απελευθερώνονται σε μεγαλύτερη ποσότητα. Έτσι τα παιδιά μπορούν να συγκεντρώνονται καλύτερα  και να αποθηκεύουν ευκολότερα τις καινούργιες γνώσεις. Eπίσης τα παιδιά που συμμετέχουν σε αθλήματα, και ειδικά σε ομαδικά αγωνίσματα, έχουν μάθει να συμμορφώνονται και να ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα παιδιά να είναι πιο πειθαρχημένα, ώστε εφαρμόζοντας αυτό το χαρακτηριστικό εντός της τάξης να εμφανίζουν αυξημένη ικανότητα να συγκεντρώνονται περισσότερο κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και συνεπώς να έχουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις.

ΠΗΓΕΣ:www.nutrimed.gr
             www.jpeds.com(journal of pediatrics)
             www.cypriahealth.com

                                       ================================


1 σχόλιο: