Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

Η καθιστική ζωή επικίνδυνη όσο το κάπνισμα


Οι άνθρωποι που δεν ασκούνται κινδυνεύουν όσο αυτοί που καπνίζουν. Σύμφωνα  με νέες εκτιμήσεις των επιστημόνων, οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, η έλλειψη σωματικής άσκησης και δραστηριότητας προκαλεί πλέον τόσα εκατομμύρια θανάτους στον κόσμο κάθε χρόνο, που είναι περισσότεροι από το κάπνισμα . Η έρευνα εκτιμά ότι το ένα τρίτο περίπου των ενηλίκων διεθνώς δεν ασκούνται όσο χρειάζεται, προτιμώντας τον… καναπέ.
Η σωματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τους ειδικούς, θεωρείται αναγκαία για τους μυς, τα οστά, την καρδιά και άλλα ζωικά όργανα, προκειμένου να λειτουργήσουν σωστά. Όμως σε όλο τον κόσμο οι άνθρωποι τείνουν να ασκούνται όλο και λιγότερο, καθώς περνάνε ολοένα περισσότερο χρόνο μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή τους και στην τηλεόραση ή στο τιμόνι του αυτοκινήτου τους. Η σωματική αδράνεια κινδυνεύει να εξελιχθεί σε μεγαλύτερο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία από το κάπνισμα, όπως αναφέρει η μελέτη και συγκεκριμένα, 10% των θανάτων παγκοσμίως οφείλεται στην καθιστική ζωή και στην παντελή έλλειψη άσκησης, ποσοστό μεγαλύτερο δηλαδή από το κάπνισμα.

Καθιστική ζωή και χρόνιες ασθένειες

Η καθιστική ζωή και η έλλειψη άσκησης θεωρείται υπεύθυνη για το 6% των καρδιολογικών προβλημάτων, το 7% των περιπτώσεων διαβήτη τύπου 2 και το 10% ορισμένων καρκίνων (μαστού, εντέρου κ.α.). Αυτά τα αποτελέσματα συγκρίνονται με το κάπνισμα. Η μείωση της σωματικής αδράνειας κατά 10% θα μπορούσε να μειώσει τουλάχιστον κατά μισό εκατομμύριο τους θανάτους κάθε χρόνο.
Οι 33 ερευνητές από διάφορες χώρες, που δημοσίευσαν μία σειρά από σχετικές μελέτες στο έγκριτο ιατρικό περιοδικό “The Lancet”, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο, αναφέρουν ότι το πρόβλημα έχει πια αποκτήσει τέτοιες διαστάσεις, που θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πανδημία και επισημαίνουν ότι το κοινό σε όλες τις χώρες θα πρέπει να ενημερωθεί σωστά σχετικά με τις σοβαρές συνέπειες για την υγεία του. Όπως υπολογίζουν οι επιστήμονες, περίπου 1,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι άνω των 15 ετών στη Γη ασκούν ανεπαρκώς το σώμα τους. Η κατάσταση φαίνεται ακόμα πιο σοβαρή μεταξύ των εφήβων ηλικίας 13 – 15 ετών, με το 80% να κάνει ελλιπή άσκηση. Η αδράνεια αυξάνεται σταδιακά με την ηλικία, ενώ είναι μεγαλύτερη στις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες.Οι επιστήμονες καλούν τις κυβερνήσεις να πάρουν πιο σοβαρά το ζήτημα και να λάβουν μέτρα, ώστε η σωματική άσκηση να γίνει πιο εύκολη, φθηνή και ασφαλής για τους πολίτες τους (π.χ. περισσότεροι χώροι περιπάτου, καλύτεροι και μεγαλύτεροι ποδηλατόδρομοι, κ.α.).

150 λεπτά άσκηση την εβδομάδα

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, συστήνει 150 λεπτά περίπου μέτριας έντασης άσκηση την εβδομάδα. Αυτό σημαίνει 20 με 30 λεπτά την ημέρα να βρισκόμαστε σε κίνηση καθημερινά, όπως να περπατάμε, να παίρνουμε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ,να κατεβαίνουμε από το λεωφορείο ή το μετρό στην προηγούμενη στάση και να κάνουμε έναν ζωηρό περίπατο μέχρι τη δουλειά, ή να παίζουμε στο πάρκο με τα παιδιά.Άν διαθέτεις βέβαια  χρόνο, μπορείς να ασχοληθείς, ακόμη καλύτερα με κάποιο άθλημα ή να ξεκινήσεις γυμναστήριο.Η μελέτη αποκαλύπτει, επίσης, ότι η σωματική αδράνεια δεν σχετίζεται μόνο με σωματικές διαταραχές.
– 1 στους 4 Ευρωπαίους (83 εκατ.) εμφανίζει κακή ψυχική υγεία.
– “Ανω των 23 δισ. ευρώ ετησίως εκτιμάται το έμμεσο κόστος των διαταραχών διάθεσης και άγχους που συνδέονται με τη σωματική αδράνεια, τη στιγμή που η σωματική άσκηση αποδεδειγμένα βοηθά στη μείωση των επιπτώσεων της κατάθλιψης, του άγχους, της μειωμένης αυτοεκτίμησης, της ψυχικής και συναισθηματικής

ΠΗΓΕΣ:www.healthyliving.gr
             www.ert.gr

                                    ====================================


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου